ایلیاایلیا، تا این لحظه: 10 سال و 22 روز سن داره

تولد یک زندگی

انجام مرحله اول غربالگری

1392/8/2 19:17
407 بازدید
اشتراک گذاری
هفته گذشته همسرم وارد دوازدهمین هفته بارداریش شد و ما هم طبق روال هفته های 11 تا 13 رفتیم برای انجام مرحله اول غربالگری که شامل  سونوی NT و آزمایش خون بود. هردو رو تهران انجام دادیم (ما کرجیم ) و این به خاطر  این بود که احساس کردیم اگر در مراکز شناخته شده تهران انجام بشه از ضریب اطمینان بیشتری برخورداره و ما هم که داریم هزینه میکنیم و دیوار به دیوار این پایتخت عزیز هم که هستیم پس چرا که نه ؟

در اتاق سونو گرافی اینبار من خیلی ریلکس بودم و همسرمحترمه کمی استرس داشت که آیا صدای قلب رو می شنویم یا همه چیز خوب خواهد بود یا نه ؟

خدایش سونوگرافی سه و چهار بعدی واقعا چیز خوبیه !! من که حیران شده یودم از قدرت این تکنولوژی که چطور ابعاد و حالات فیزیکی جنین رو به خوبی داره نشون میده ...بقول معروف خدا چی ساخته !!

خلاصه که محظوظ شدیم از رویت فرزند نو ظهور خودمون و صدا ی تقویت شده قلبش هم کلی کیفورمون کرد. کمی هم شیطون بود و بقول خانم دکتر که میگفت این چقدر وول میخوره ...بشین بچه !!....  داخل ال سی دی بزرگ حالات و حرکاتش قابل ذیدن شده بود و مثل ماهی  هی سر میخورد و چرخش داشت ...یه بار نیم رخ میشد  بار دیگه پشتش به ما بود یه دفعه سرو ته آکروبات میزد ... عجب بابا.... همونجا از طرق خانم دکتر محترم متوجه شدیم که همه چی اوکی هست و نرمال .  اونجا ازشون خواستم یه سی دی از سونوش بهمون بدن  که دکتر محترمه  گفتند که بذارید واسه  سونوی مرحله بعد که جنین بزرگتر و کاملتر شده .

نکته نسبتا مهم دیگه که البته از طرف همسرم پرسیده شد جنسیت جنین بود که خانم دکتر حدس بالای هشتاد درصدیشون رو اعلام کردند و معلوم شد که حس بنده  در پیش بینی جنسیت جنین نزدیکتر به واقعیت بوده ... از قبل هم انگار یک امادگی ضمنی برای این پذیرش در من ظاهر شده بود ولی خانمم عکس من فکر میکرد . فعلا هم چون صددرصدی نشده و در مرحله بعدی قطعی خواهد شد ، قرار گذاشتیم به کسی گفته نشه که البته اگه کسی پوسته قبلی وبلاگ رو با فعلیش دیده باشه میتونه حدس بزنه !

در کل برای ما جنسیت ارزش دومی داشت و از قبل از اقدام به بارداری هم مهم فقط و فقط سلامت بچه مون بود .بالاخره  ما جنسمون رو جور میکردیم حالا بزرگه میخواد پسر باشه یا دختر فرق چندانی نمیکنه . بنظر شما فرق فوکوله ؟؟!

بعد سونو با کلی زحمت و یافتن جای پارک رفتیم وسط شهر برای آزمایش خون و تست دابل مارکر. نتایج رو هم قرار شد برامون پست کنن که دیگه این همه راه رو نکوبیم و بیایم.

بعد چند روز که نتیجه به دستمون رسید ( بخاطر تعطیلی عید قربان دیرتر شده بود ) سونو و تست خون رو بردیم پیش پزشکش که معلوم شد ما کمی پیش دستی کردیم و تست خون رو بهتره هفته چهاردهم میرفتیم و اینکه حالا چشتون درآد دوباره برید پول بدید تا شما باشید فضولی و عجله نکنید تو کار من !!! بعله دیگه. آخه من دیدم تو برگه دفترچه  بیمه مون  برگه آزمایش خون نیستا ، ولی این همسر محترمه ما گفت نخیر اینم هست دکتره یادش رفته بنویسه !! ... بفرما .

خلاصه که تا اینجاش خدارو شاکریم که بچه سالمه تا  بعدش .


امضا :پدر


پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)